top of page

«Hva koster det?» - et enkelt spørsmål, med et komplekst svar

  • Forfatterens bilde: Jan E. Slåtto-Jensen
    Jan E. Slåtto-Jensen
  • 25. nov.
  • 4 min lesing

Når dette spørsmålet kommer, er det som oftest veldig vanskelig å svare - på sparket. Det har de aller fleste stor forståelse for. Når varer leveres sammen med tjenester, er prisen mer enn bare et tall. Den handler om kvalitet, trygghet, tid og skreddersøm.


Her forklarer jeg hvorfor – og gir deg tre konkrete priseksempler, hvor alt er inkludert og basert på virkelige leveranser vi har gjort.


Hvorfor er ikke prisen alltid fast?


Når du kun kjøper en vare, er prisen enkel å se. Men når du kombinerer produkter med installasjon, montering, opplæring, drift og support - blir bildet mer sammensatt. Hver forespørsel og hvert prosjekt er unikt. Faktorer, som i stor grad påvirker tid, gjør det umulig å gi en helt nøyaktig pris på forhånd.


  • Tekniske utfordringer - som kan oppstå underveis i prosjektet

  • Kundens ønsker og tilpasninger - som ofte endrer seg etter monteringen er i gang

  • Koordinering og samarbeid med andre fagfolk - i typiske nybygg- og oppussingsprosjekter


Jan E Slåtto-Jensen i AV Signage AS

Estimater gir trygghet


I enkelte tilfeller kan vi gi en fastpris på montering og installasjon, men i 8 av 10 prosjekter må vi gi et estimat på tjenestene. Det er aldri et tilfeldig tall og bl.a. basert på:


  • Profesjonell befaring – vi ser på forholdene og avklarer detaljer

  • Dialog med kunden – vi kartlegger behov og forventninger

  • Lang erfaring - etter 25 år i bransjen har vi lært endel ifm tidsbruk i ulike scenarioer

  • Samhandling med andre involverte parter – for å sikre helhet og kvalitet


Dette gir deg et realistisk bilde av kostnadene, samtidig som vi beholder fleksibiliteten som kreves for å levere kvalitet. Det er viktig for oss å levere imponerende resultater og for å få alt montert og installert på en perfekt måte, som vil gjøre deg stolt, slurver vi aldri. Vi haster ikke, men bruker den tiden det tar.


Slik jobber vi


  1. Kartlegging av behov - vi intervjuer kunden, lytter og gir råd

  2. Befaring på stedet – vi gjør nøyaktige vurderinger av alle detaljer

  3. Løsningsforslag og tilbud – basert på lang erfaring og de faktiske forhold

  4. Avtaleinngåelse - dokumenter og bestilling bekreftes

  5. Planlegging, koordinering og installasjon – vi sikrer at alt går sømløst

  6. Overlevering - vi tilbyr opplæring som sikrer riktig bruk av utstyret

  7. Drift og support - vår nære og personlige oppfølging sikrer investeringen din


Tre priseksempler fra virkeligheten


I følgende 3 eksempler, finner du en totalpris - hvor absolutt alt er inkludert. Prisene er eks mva og pr måned - ved leie/leasing i 36 måneder.


Du bør velge leie/leasing!


Jeg anbefaler, på det sterkeste, å velge leie/leasing - bl.a. fordi denne type utstyr etter 3 år er utdatert. Teknologien er i en fantastisk rask utvikling. Om du ønsker å være en moderne og oppdatert bedrift, bør du fornye slike løsninger fortløpende.


Velg heller leie/leasing - og få et mer forutsigbart og fast kostnadsbilde. Den kapitalen som du ville brukt ved "fakturakjøp" (og hvert 3. år), bør du heller bruke på andre vekstskapende aktiviteter - som feks markedsføring, nye nettsider, en deltidsansatt etc


Eksempel 1 - Typisk møterom (ca 15m2)


Et typisk og moderne møterom for inntil 7 personer (ca 15m2), med imponerende og fremtidssikkert funksjonalitet. Med denne løsningen, kan hvem som helst bruke rommet med akkurat den plattformen, laptopen, nettbrettet eller mobiltelefonen vedkommende har. Dette er


Typisk møterom for 7 personer

Komponent

Beskrivelse/Funksjonalitet

Skjerm

1 stk 75-tommer PRO-skjerm

Møteromsystem

-MTR-A (Microsoft Teams Room, on Android) -BYOD-modus (Bring Your Own Device) -Trådløs og kablet skjermdeling

Lyd og video

Kraftig lydplanke med integrerte mikrofoner, høyttalere og 4K AI-kameraer, med funksjonalitet som bl.a. SpeakerTracking, AutoFraming, IntelliFocus, VideoFencing etc

Whiteboard

Fysisk whiteboard 3x2 meter + whiteboardkamera

Betjeningspanel

Touchpanel på bordet for full kontroll og brukervennlighet

Digitalt romskilt

Touchpanel utenfor rommet som bl.a. viser tilgjengelighet

Romsensor

Takmontert sensor som automatisk slår på systemet ved bevegelse i rommet, samt monitorering av bl.a. romtemperatur og luftkvalitet (som vises på romskiltet utenfor rommet)

Skyregistrering

Fjernstyring og support av hele systemet

Tjenester

Befaring, levering, montering, installasjon og opplæring

Drift og support

36 måneders avtale

Pris pr mnd

kr 3.598,-




Eksempel 2 - Store møterom og styrerom (ca 30m2):


Et stort møterom eller styrerom, med plass til inntil 20 personer rundt bordet. De hvite strekene i bildet visualiserer tak/himling og plassering av takmikrofoner og takhøyttalere. Med følgende løsning får man det ypperste innen avanserte, brukervennlige og profesjonelle møteromsystemer for store møterom og styrerom.


Typisk styrerom for inntil 20 personer

Komponent

Beskrivelse/Funksjonalitet

Skjerm

2 stk 85-tommer PRO-skjerm

Møteromsystem

-MTR-W (Microsoft Teams Room, on Windows)

-BYOD-modus (Bring Your Own Device)

-Trådløs og kablet skjermdeling

Lyd og video

-2stk 4K PZT AI-kameraer, med bl.a. SpeakerTracking, AutoFraming, IntelliFocus og fantastisk optisk zoom

-2 stk takmikrofoner innfelt i himlingsplater, for optimalt lydopptak i hele rommet

-4 stk takhøyttalere innfelt i himlingsplater, for imponerende lyd i både

Whiteboard

Fysisk whiteboard 3x2 meter + whiteboardkamera

Betjeningspanel

2stk touchpanel på bordet for full kontroll og brukervennlighet

Digitalt romskilt

Touchpanel utenfor rommet som bl.a. viser tilgjengelighet

Romsensor

Takmontert sensor som automatisk slår på systemet ved bevegelse i rommet, samt monitorering av bl.a. romtemperatur og luftkvalitet (som vises på romskiltet utenfor rommet)

Skyregistrering

Fjernstyring og support av hele systemet

Tjenester

Befaring, levering, montering, installasjon og opplæring

Drift og support

36 måneders avtale

Pris pr mnd

kr. 9.960,-




Eksempel 3 - Infoskjermer i resepsjon og kontorlandskap:


Infoskjermer for resepsjon og andre strategiske plasseringer i kontorlokaler. Priseksempelet er fra en leveranse til et hotell. Infoskjermløsningen er fra markedsleder PLAYipp og vi tar ansvar for og produserer alt av layout, design og innhold som skal vises på skjermene - samt drift og support i hele avtaleperioden (3 år).


Resepsjon med PLAYipp Signage

Komponent

Beskrivelse/Funksjonalitet

Skjerm

4 stk Samsung Signage 24/7 65-tommer

Lisenser

4 stk PLAYipp Signage (36 mnd)

Tjenester

Befaring, levering, montering, installasjon og opplæring

Drift og support

Løpende support og innholdsproduksjon i 36 mnd

Pris pr mnd

kr 6.270,-



Daglig leder & Løsningsarkitekt (Jan E. Slåtto-Jensen)
Daglig leder & Løsningsarkitekt (Jan E. Slåtto-Jensen)

Klar for å komme i gang?


Når du velger oss, får du:


  • Åpenhet om kostnadsbildet

  • Profesjonell rådgivning

  • Skreddersydde løsninger

  • Personlig og profesjonell oppfølging


Vi tror på kvalitet, trygghet og gode relasjoner. Derfor er vår tilnærming alltid basert på tett dialog og et personlig og trygt samarbeid.


Kontakt oss i dag for en uforpliktende befaring – så finner vi den beste løsningen for deg!


Ring nr 488 488 10 eller send en epost til hei@avsignage.no







Kommentarer


Kontakt oss

Vollen Marina 9
1390 Vollen

© 2025 AV Signage AS

Orgnr: 936318029

Takk for din henvendelse!

bottom of page